fbpx
Wat vertel jij jouw klanten eigenlijk?
Kim Runhaar
Kim Runhaar

Webdesigner, Tekstschrijver, Online Marketeer

Wat vertel jij jouw klanten eigenlijk?

Wat vertel jij jouw klanten eigenlijk? Natuurlijk vertel je in geuren en kleuren wat je verkoopt en hoe erg zij dit nodig hebben. Maar komt dit wel bij ze binnen?

Wat zeg jij nou eigenlijk echt?

Ik zag laatst een fantastisch voorbeeld in een artikel over ‘heel Holland coacht’. Ja, er zijn inmiddels best wel veel coaches. Op allerlei gebieden. Maar het artikel benadrukte vooral dat zo weinig coaches onderscheidend zijn. Allemaal vertelde ze dezelfde dingen:

‘Wil jij ook meer energie om…’
‘Samen gaan we aan de slag om…’
‘Ik help jou naar een leven vol…’


Hier is op zich natuurlijk niks mis mee, maar als al jouw concullega’s dit zeggen, waarom zou iemand dan nog voor jou kiezen?
De sleutel zit hem in JOU. Jouw persoonlijkheid. Jouw verhaal. Jouw stijl. Jouw magie. JIJ!
Wees niet bang om je toe te spitsen op een doelgroep, een stijl, een product. Wees niet bang dat je hierdoor klanten misloopt.

Want als je iedereen wilt aanspreken, spreek je juist niemand aan!

Ga dus aan de slag met jouw marketingboodschap. WAT ga je delen met jouw klanten? Wat is de rode draad in al jouw communicatie?

Want een eenduidige boodschap op al jouw kanalen (website, social, mailings, etc.) wordt uiteindelijk herkenbaar. Jouw droomklanten gaan herkennen waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Het laat zien dat jij de aangewezen persoon bent om bij aan te kloppen voor dat ene specifieke probleem. Probeer dus niet dropjes, zuurtjes, lollies, chocolade EN taarten te verkopen. Maar word het allerbeste op het gebied van chocolade producten, met het allermooiste assortiment.

Jouw marketingboodschap helder hebben zorgt niet alleen voor duidelijkheid bij jouw droomklanten, maar ook voor helderheid en focus voor jou. Je laat je minder snel afleiden door concurrenten of andere interessante producten of doelgroepen. Je kunt beter heel goed zijn in één ding, dan verdwijnen in de massa terwijl je meerdere dingen doet.

Een ijzersterke marketingboodschap is redelijk beknopt. Maar vertelt toch duidelijk wie jij bent, waarom jij doet wat je doet, voor wie je dit doet en wat zij ermee opschieten. Best lastig, maar als jij jouw ‘sausje’ erover heen gooit, zul je zien waar jouw unieke kwaliteiten liggen. Zo eindig je met een inspirerende, prikkelende en overtuigende marketingboodschap die jouw ideale klant écht gaat aanspreken.


Ik ga je hierbij helpen

Om jou hierbij de helpen heb ik een gratis te downloaden werkboek gemaakt: ‘Creëer een onweerstaanbare marketingboodschap’. Deze kun je hier downloaden.

Heel veel succes! Laat je me jouw marketingboodschap lezen? Ben super benieuwd!

Mocht je nog vragen hebben over SEO, of iets heel anders, mail mij op info@kwebbelcommunicatie.nl.

 

Kim
Leuke tips en blogs per mail ontvangen?

Schrijf je dan in! Je ontvangt regelmatig (niet té vaak, promise) praktische en inspirerende mails van mij over marketing, branding, webdesign, ondernemen en fijne gratis goodies. 

Jouw informatie is 100% veilig en wordt nooit met anderen gedeeld. Je kunt je op elk moment uitschrijven. No hard feelings 🙂

Sharing is caring

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print

Meer fijne tips?

Join me!

Zo krijg jij als eerste gratis downloads en tips en word jij regelmatig geïnspireerd om de marketing van jouw bedrijf nog beter te maken.

Door deze website te gebruiken, ben je het eens met ons gebruik van cookies. Gelukkig zijn ze gluten free!